رئیس اتاق اصناف از تلاش های صورت گرفته در راستای توانمند سازی اتحادیه ها برای نظارت بر فعالیت های صنفی خبر داد.

هادی مخملی با تاکید بر ضرورت اصلاح فرایندهای نظارت بر فعالیت های صنفی با هدف تسهیلگری در امر بازار، نظارت را یک کار تخصصی دانست که باید اتحادیه های صنفی درگیر این امر باشند.

 وی با اشاره به 2 وظیفه ذاتی ساماندهی و نظارت اتحادیه های اصناف بر واحدهای صنفی، گفت: با اجرای طرح خودنظارتی و واگذاری نظارت بر واحدهای صنفی و ساماندهی آن‌ها به اتحادیه های مربوط، امیدواریم ضمن ساماندهی بهینه مشاغل بدون پروانه، قدم بزرگی در مسیر صدور مجوز فعالیت های صنفی و نظارت شایسته بر عملکرد گروه های مختلف صنفی برداشته شود.

رئیس اتاق اصناف مشهد افزود: مشتری مداری و تکریم خریداران در بازار از سوی کسبه حکم می کند که حقوق آنان به خوبی شناخته شده و ارائه خدمات باکیفیت و قیمت مناسب در دستور کار اتحادیه ها و اصناف قرار گیرد.

وی در تشریح این طرح بیان کرد: ظرفیت کامل اصناف در اتحادیه های مختلف در امر نظارت، بسیج شده و به کار گرفته خواهد شد و در صورت نیاز برای اجرای هرچه دقیق تر و تخصصی این طرح متناسب با کسب و کارهای موجود، نظارت بر فعالیت اصناف عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به دغدغه های کنونی اتحادیه ها در حوزه انضباط و انسجام بازار، این طرح را به عنوان راه حل چالش های موجود معرفی کرد که می تواند نقش مؤثری در ساماندهی بازار داشته باشد.

 به همین منظور چرخه ساماندهی و نظارت تخصصی اقتضا می کند که اتحادیه ها رأسا در کار نظارت ورود کنند و نقش مؤثری را با توجه به مقتضیات هر کسب و کار ایفا کنند.

وی با اشاره به ضرورت رضایتمندی مردم به عنوان رکن مهم بازار گفت: برای حفظ و ارتقای رضایت مردم و با هدف پیشگیری از موارد نارضایتی احتمالی، در پی آن هستیم تا کیفیت نظارت بر بازار قبل از ورود نهادهای نظارتی از سوی اتحادیه ها صورت پذیرد.

 مخملی افزود: اجرای طرح ساماندهی و نظارت درون اتحادیه ای که با هدف بهبود انضباط بازار صورت می گیرد، میسر نخواهد شد مگر با ارتقای سطح آموزش حقوقی و افزایش مهارت های ارتباطی و کارشناسی اعضای اتحادیه ها در این طرح ، که تدابیر لازم برای آن با برگزاری نشست های تخصصی و خدمات مشاوره ای دیده شده است و به زودی ابلاغ خواهد شد. اجرای این طرح،مقدمات هرچه بهتر شکل گیری بازاری پاسخگو و مردمی را به دنبال خواهد داشت.


با عرض پوزش این مطلب نیاز به کلمه عبور دارد

لطفاً کلمه عبور را وارد نمایید